Home » Ghana Media Guide
Africa Ghana Media News West Africa

Ghana Media Guide

Ghana enjoys media freedom and the press and broadcasters operate without significant restrictions.

The private press is lively, and often carries criticism of the government. At least 100 media outlets operate in Ghana, including radio stations, television networks and internet sites. Recently, many media outlets have launched online news sites.

The most popular are the state-owned Ghana Broadcasting Corporation, and its television and radio stations.

The BBC broadcasts on 101.3 FM in Accra, and on 104.7 FM from Sekondi-Takoradi, the capital of Western region.

There were 14.7 million internet users by December 2021, comprising 46% of the population (Internetworldstats.com). Mobile phones are widely used for online access.


  • The Ghanaian Chronicle – private daily
  • Daily Graphic – state-owned
  • Daily Guide – private
  • The Ghanaian Times – state-owned daily
  • The Mirror – weekly, sister paper of the Daily Graphic
  • The Herald – weekly


  • Ghana Broadcasting Corporation (GBC) – state-run, operates Ghana TV (GTV) and digital networks, including news channel GBC 24
  • Metro TV – jointly owned by government and private company
  • TV3 – private
  • E.TV Ghana – private


  • Ghana Broadcasting Corporation (GBC) – state-run, operates Radio 1 in English and other languages, commercial service Radio 2 and local services including Accra’s Uniiq FM
  • Adom FM – private
  • Peace FM – private
  • Joy FM – private
  • Happy FM – private

News agency/Online

  • Ghana News Agency – state-run
  • GhanaWeb – news/information portal

Source : BBC